Nike presenteert het nieuwe thuisshirt van FC Barcelona!

7 June 2022
Nike presenteert het nieuwe thuisshirt van FC Barcelona!

Nikepresenteert het nieuwe thuisshirt van FC Barcelona!

Het nieuwe thuisshirt van de Catalanen is geïnspireerd op de Olympische Spelen die 30 jaar geleden (1992) in Barcelona georganiseerd werden. De shirts hebben een wat donkerdere kleur blauw dan het shirt van het vorige seizoen. Niet alleen heeft het shirt een andere kleur, ook prijkt er vanaf dit seizoen een nieuwe sponsor op de voorkant van het shirt: Spotify.

De Olympische Spelen hebben destijds veel losgemaakt in Barcelona. Het trotse gevoel is echter altijd gebleven bij de Catalanen. Na een moeilijke periode is FC Barcelona druk bezig om dit trotse gevoel weer terug te krijgen. Samen met Nike hebben ze er daarom voor gekozen om het shirt te inspireren op de historische Olympische Spelen van 1992.

In vergelijking met afgelopen seizoen bevat het shirt twee donkerblauwe banen op de voorkant en de bovenkant van het shirt. Daarnaast hebben ook de verticale blauwe banen een donkerdere kleur dan in het seizoen 2021-2022. Vanaf dit seizoen staat er een andere hoofdsponsor op de voorkant van het shirt: Spotify. De club uit Catalonië en de online streamingsdienst bereikten een akkoord over een contract van vier seizoenen.

Niet alleen de voorkant van het shirt bevat een nieuwe sponsor. Ook op de achterzijde van het shirt prijkt een nieuw logo: UNHCR/ACNUR. Dit logo behoort tot de United Nations en is de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties.

Kunnen de Catalanen eindelijk weer landskampioen worden?

Trainingslijn

Tegelijk met het thuisshirt lanceert Nike ook de trainingslijn van FC Barcelona voor aankomend seizoen. De nieuwe Strike collectie heeft een turquoise kleur met donkerblauwe en rode accenten.